Roger Rouwette

Speedheat Zuid-Limburg

Roger Rouwette van Speedheat Zuid-Limburg

Speedheat

Zuid-Limburg

We krijgen eindelijk de rol die we willen en waarin we kunnen laten zien hoe goed ons product werkelijk is

Als je al 20 jaar verbonden bent met een merk, dan mag je toch wel stellen dat je er vierkant achter staat. Dat geldt zeker voor Roger Rouwette. Hij startte in 2001 als een van de eerste franchisenemers de Speedheat vestiging Zuid-Limburg. Hij ging destijds voor de zelfstandigheid van het werk, maar zeker ook voor de uitdaging. “Het product elektrische verwarming kende toen nog bijna niemand, en zoals voor veel dingen geldt: onbekend maakt onbemind.”

Uitdaging was er genoeg in de beginjaren na de start van zijn vestiging. Roger liep bijna dagelijks tegen vooroordelen aan. “Het grootste vooroordeel was zonder meer dat elektrisch verwarmen duur zou zijn, vanuit het beeld van het elektrische straalkacheltje. Dat beeld is gelukkig wel veranderd in de achterliggende jaren!” Het bewustzijn dat we met zijn allen ‘van het gas af moeten’, heeft volgens Roger hierbij grote invloed gehad op de kansen voor elektrische verwarming. “We krijgen eindelijk de rol die we willen en waarin we kunnen laten zien hoe goed ons product werkelijk is.”

Van bij- naar hoofdverwarming

Hij heeft in de afgelopen twee decennia niet alleen het bewustzijn bij opdrachtgevers zien veranderen, maar ook de omvang van de opdrachten en de aard van de werkzaamheden: “Vroeger installeerden we Speedheat voor 80% als bijverwarming in de serre of badkamer, inmiddels is dat omgedraaid en installeren we het voor 80% als hoofdverwarming in huis. In het begin waren we bijvoorbeeld ook al blij als we naast de badkamer ook de keuken mochten doen. Een hele woonkamer mogen installeren was al helemaal bijzonder! Nu draaien we onze hand niet meer om voor hele verdiepingen, sterker nog: hele woonhuizen verwarmen we nu elektrisch!”

Het unieke aan Speedheat vindt hij na al die jaren nog steeds de flexibiliteit van het product in al haar mogelijke toepassingen: “Daarbij is ook een stuk vakmanschap nodig om het product optimaal aan te leggen. Dat mag je natuurlijk wel verwachten na 19 jaar. Maar toch geeft nog steeds niets mij zoveel voldoening als weten dat je iets moois hebt neergezet. Ik vind het voor mezelf heel belangrijk om klantgericht en secuur te werken, en de klant eerlijk en goed te adviseren. Wat is er dan mooier dan dat de klant je zijn vertrouwen geeft en achteraf tevreden is?